icon_scroll_up

Ideapark Media

Novinky nielen zo sveta Floreát Ideapark.
btn_srch
Článok

Slovenský startup vyrába tenisky z klávesnice a eco kože

03.07.2020 | 16:48
Kúsok mora v šatníku. Ako to je možné? Odpoveď ti dajú zakladatelia značky Young Yachter: Braňo a Martina Královci. Spoločne totiž založili nový slovenský startup Young Yachter. Ide o módnu značku, ktorá okrem toho, že je ekologická a udržateľná, má naozaj zaujímavú myšlienku.

Téme sa venovali v Start It Up. 

„Snažíme sa našim kolekciám vdýchnuť atmosféru mora a letnej dovolenky. To sú podľa nás príjemné emócie, ktoré si vie každý svojím spôsobom predstaviť a vcítiť sa do nich. Ak má byť móda pohodlná a má sa s ňou človek zosobniť, tak si myslíme, že aj oblečením vieme vyjadriť svoju náladu a osobnosť,“ povedal pre Startitup zakladateľ značky Braňo.

Do kolekcií sa snažia preniesť pohodlie. Ich typickým prvkom je modro-biela kombinácia v podobe vlniek, ktorá je v dámskej verzii doplnená o červený pásik. Ich inšpiráciou boli ľudia, ktorých stretli pri mnohých plavbách a pobytoch v prístavoch. Majú totiž radi typické námornícke oblečenie. 
Pri tvorbe letnej kolekcie sa Young Yachter spojil so slovenskou návrhárkou Máriou Štranekovou, ktorej modely sa vyznačujú éterickosťou a ženskosťou.

„Kolekcia je tvarovo čistá, variabilná, obohatená o zaujímavé strihové či vizuálne detaily. Použitie ikonických pruhov originálnym spôsobom zachováva štýlovú klasiku prímorského prostredia, zároveň outfity posúva do polohy voľnočasovej módy, čo bude charakteristické pre značku Young Yachter,“ hovorí návrharka Štraneková.

Ich myslenie spočíva v kreativite. „Ak chceme ponúknuť niečo nové, musí to byť naše vlastné,“ pokračuje Braňo. „Chceme sa držať morskej témy. Hlavne preto, lebo je nám to srdcu blízke, definuje nás to. Niekoľko rokov dozadu sme urobili také životné rozhodnutia, výsledkom ktorých je, že približne 60 až 70 dní v roku trávime pri mori alebo na plavbách po mori.“

More je podľa nich predstaviteľom neskutočnej energie. Má atmosféru a práve to chcú zakladatelia značky zdôrazniť.

Intuícia a situácia počas pandémie

Avšak momentálna situácia počas pandémie zavarila aj novým startupom, takisto ako všetkým značkám. Značke Young Yachter radili všetky ekonomické príručky počkať. Od začiatku sa riadili intuíciou a pocitmi, čo ich zatiaľ neoklamalo.

Celý ich model bol však nastavený inak. „Mali sme zakontrahovanú účasť na medzinárodných jachtárskych podujatiach a expanzia bola zameraná na predaj cez „shop in shop“. V marci sme sa mali zúčastniť prvej výstavy a následne ďalších. Žiaľ, „korona“ všetko zmenila a museli sme v krátkom čase prejsť do online priestoru predaja cez eshop.“ hovorí Braňo.  

 
Overená intuícia zakladateľom značky Young Yachter hovorí, že sa budú držať na trhu, keďže situácia je neistá. Môžu prísť opäť obmedzenia, a keďže fungujú ako e-shop, majú istú výhodu oproti kamenným predajniam. Nemusia totiž zatvoriť.

Avšak v Bratislave majú showroom spojený s kreatívnou dielňou, kde si zákazníci môžu dohodnúť individuálnu návštevu. Majitelia Young Yachter reagujú na podnety a zákazníci môžu viac spoznať ich tvorbu. Koronavírus ich však prekvapil aj na inom mieste. Young Yachter ponúka aj kožené tenisky. Tu visí možno ekologický otáznik práve nad spomínanou kožou. No aj na toto má Braňo odpoveď.

„V súčasnosti používame materiály ktoré sú vyrobené udržateľne, sú určené na dotyk s pokožkou a neobsahujú žiadne nevhodné umelé alebo škodlivé prvky. Používame čistú prírodnú kožu,“ tvrdí. Korona ich zasiahla najmä v medzinárodnom obchode. Mali dodávateľov z Talianska a Portugalska, ktorí vyrábajú eco kožu, podrážky z recyklovaných PET fliaš či použitých počítačových klávesníc.

Kvôli obmedzeniu medzinárodného obchodu majú sklz približne 4 až 5 mesiacov. Práve v týchto dňoch dostali prvé vzorky, ktoré testujú. „Verím, že koncom leta a začiatkom jesene budeme schopní verejnosti predstaviť čisto ekologické topánky.“

Chcete sa dozvedieť viac? Čítajte na stránke startitup.sk.